פעילויות ליום העצמאות

חג העצמאות בפתח, הסביבה הפיזית שלנו כבר מקושטת בדגלי המדינה. עבור פעוט המושגים יום העצמאות ומדינה מופשטים  ונמצאים מחוץ ליכולתו להבינם לכן עשיתי קישור בין יום העצמאות לבין יום הולדת בהנחה שהפעוט התנסה ביום הולדת לפחות פעם אחת ובקבוצת הבוגרים פעמיים ושלוש. כתבתי את ה”שיר פעילות ליום העצמאות” מיתוך ניסיון לדבר מיתוך נקודת מבטו של הפעוט. חשבתי שההמחשה תעשה באמצעות קופסת קרטון גדולה המייצגת את המדינה ותמונות שהילד בוחר (בדגש על בחירה חופשית) כמתנה למדינה (פעילות מספר 1).

מגילת העצמאות, עוד מושג שלא נמצא  בתחום הבנתו של הפעוט, כאן התחבר לי הנושא של מגילת זכויות הילד שמדינת ישראל חתומה עליו, כקריצה להורים על החשיבות של גיל הילדות ועל זכויות ילדים (פעילות מספר 2).

פעילות נעיצה (פעילות מספר 3),  היא פעילות טובה מאוד המאתגרת את הפעוט. מתקשרת לתפקודי יסוד שאנחנו מנסים לפתח בגיל זה  כמו אחיזת פינצטה,תיאום עין-יד, הפעלת כוח המתאים לפעילות, הגדלת טווח הריכוז ועבודה אישית מול אתגר. הפעוט צריך להתרכז, לבחור דגל ולנעוץ אותו לתוך המשטח המוקצף ( לא קלקר כי הוא מתפרק לכדורים קטנים ויכול להיות מסוכן לפעוט).

אני ממליצה על הכנת שירון לחג (פעילות מספר 4) ובו מילות השירים שאני רוצה לשיר לילדים. השירון הוא עבורי, המחנכת כדי שאדייק בשירתי.

כל אלה מוגשים לכם בהמשך כתוספת לפעילויות שאת מכירה ומעבירה לפעוטות.

ב ה צ ל ח ה

ממני א ס נ ת

מתנה למדינה

מגילת זכויות הילד

נעיצה

שירון לחג

4 תגובות בנושא “פעילויות ליום העצמאות”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

css.php