7 תגובות בנושא “התנסות במשחקי מים”

  1. אני חושבת שההתנסות במים היא מאוד חשובה הן להתפתחות הקוגנטיבית והן להתחפתחות החברתית. ילדים נמצאים בחקירה חופשית וגם בשיח עמיתים כאשר המבוגר רק צופה מהצד. אני מאוד דוגלת בדרך זו, ניתן ללמוד המון על הילדים על ידי הצפייה בהם.
    תודה רבה על המידע החשוב והחלוקה לשלבים של סוגי המשחק השונים וגם הדקלום הנחמד שלקראת שבתיה 🙂

  2. אין ספר שמשחקי מים רבים מזמנים למידה וחקר בכל רבדי ההתפתחות של הילדים.
    משחקי המים מעוררים אצל הילדים סקרנות, יוזמה, התנסות לימודית שיש בה הנאה, חופש ותחושת ביטחון לילדים.
    אני נדהמת כל פעם מחדש עד כמה ילדים קטנים הוא עד כמה כמעט כל פרט בעולם הזה, יכול בקלות רבה להפוך למשחק, אם רק אנו המבוגרים, נאפשר להם: מילוי,שפיכה, התזה, ערבוב, משחק בספוגים, קצף, קוביות קרח ועוד הרבה.
    תודה רבה על הלמידה והקניית הערכים והחשיבות שבמשחקי המים. הדקלום מקסים! אין ספק שאאמץ אותו!
    ושומרת את האתר להכשרתי 🙂

  3. מילוי, שפיכה, התזה, ערבוב, משחק בספוגים, בקבוקים שקופים, כוסות, קומקומים קטנים, משחקים מסוג זה מעודדים ומאפשרים חקירה ולמידה תוך כדי הנאה מרובה עבור הילדים. הילד מגלה בעצמו חוקים ועקרונות בטבע. הילד מתנסה וחש משקל של ספוג כבד ממים, הוא לומד לסחוט אותו ולרוקן את משקלו. בנוסף, הוא לומד את מרקם הסבון החלקלק, והספוג המחוספס.
    ילדים מסוגלים לשחק במשחקי מים שעות- אם רק ניתן להם. למים ישנה סגולה נוספת- רוגע.
    התחברתי מאוד לדקלום “בתיה באמבטיה”, לפי דעתי הוא מאוד מעשיר ומלמד את הילדים בדרך חווייתית ומהנה.

  4. התחברתי לסרטון השני במיוחד ואני חושבת פעילות כזו לא רק מהנה אלא גם פעילות מלמדת דרך המשחק, במיוחד בתקופה חמה כל כך משחק עם מים הוא מענה הולם, מהנה ומלמד עבור הילד.
    דרך שטיפת הבובה הילד יכול ללמוד בצורה משחקית וחוויתית על איברי הגוף וגם ללמוד כישורי חיים כיצד אנו משפשפים את גופינו במקלחת ועל מה חשוב לשים דגש.

  5. הילד נהנה בפעילות כזאת ולומד לחקור ולהתנסות מבלי לפחד לטעות. הדיקלום מקסים ואין ספק שאשתמש בו בגן וגם בפעילות עם החפצים השונים. מדהים כיצד הילדים מצליחים לשחק וללמוד מאביזרים שונים ומגוונים שקיימים בהישג ידינו.

  6. אהבתי מאוד את הסרטון הראשון מאוד חשוב לי שכן בתי הקטנה בת שנה ושלוש. היא מאוד אוהבת מים ומשחקת כל הזמן באמבטיה ובבקבוק שלה, שופכת ממנו מים ומשחקת איתם. תודה על רעיונות שופעים ועל הדרכה ראויה שתאפשר לי לאפשר לבתי לחקור ללמוד ולהתפתח.

  7. התחברתי לסרטון הראשון שבו התייחסת לפעילות המתאימות לגילאים הקטנטנים יותר. ביתי הקטנה בת 9 חודשים נחשפה בשבוע שעבר עקב מזג האוויר החם שפקד אותנו למגוון רחב של פעילויות עם מים. טיולים בחיק הטבע הכוללים נחלים ואגמים, ברכות שחיה, משחקים עם בועות סבון וצעצועי אמבטיה. ניתן היה לראות את התלהבותה ואת סקרנותה כאשר היא בתוך המים וכאשר אני משחקת איתה באביזרים השונים. היא מתבוננת בי ומנסה לחקות את אותה פעולה.
    לכן השימוש במים כאופן ללמידה הינה דרך נהדרת ללמד אותה עוד דברים על עולמנו.
    תודה רבה על סרטונים נהדרים! אקח איתי להתנסות בגנים שימושים שונים בצבעי מים עם הילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

css.php