גדי קטן רוצה חבר / חיה שנהב

סוג הפעילות – רחצת ידיים לפני הארוחה

רחצת הידיים זוהי פעילות שגרתית יום יומית ולכאן מתאימים חרוזי האמירה, אלה הם שירים קצרים בדרך כלל בני ארבע שורות שמקריאים אותם בלחן מיוחד. לחן השונה מלחן של דיבור יום יומי. חרוזי האמירה חוזרים באותה צורה, באותו קצב ובאותן הזדמנויות בפעילויות היום יומיום. עם החזרה היום יומית, תבנית החריזה נעשית מובנת לפעוט. הנה דוגמא שיר מתוך הספר גדי קטן רוצה חבר / חיה שנהב:

“רוחצים את הידיים, …


בשיר נבנה תרחיש לרחצת הידיים ליפני הארוחה, (התרחיש, זו התנסות הקשורה לשגרת חיי היום יום של הפעוט). באמצעות השיר אנחנו מעבירים ידע על רחצת הידיים ועל הפעולות שיש לעשות, ולאיזה צורך עושים אותן. יש לפעילות  מטרה,יש לפעילות רצף – רוחצים, מסבנים, שוטפים במים, מנגבים ויושבים לאכול. יש יחסי סיבה ותוצאה – ניקיון הידיים לפני האוכל, כמה חשוב. מקנים לילד הרגלים לחיים בריאים כבר בגיל צעיר. מחר כשלא נהיה לידו הוא יזכור את רצף הפעולות שיש לעשות כדי להיות מוכן ונקי ליפני הארוחה וגם למד מילים יפות בהקשר זה כמו “מנגבים היטב”.

ההצעה להכין שלט קטן מעל ברז הרחצה ובכל פעם שהמחנכת ניגשת לעזור לילדים לרחוץ את הידיים היא אומרת את מילות השיר, בין יתר הדברים שאומרת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

css.php